صحبت کردن با تلفن, صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي, صحبت کردن با تلفن به صورت حرفه اي

صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي



 


با وجود تمام اين راههاي ارتباطي، تلفن هنوز هم يکي از راههاي اصلي برقراري ارتباطات شغلي است. شايد براي شما هم پيش آمده باشد که هنگامي که با کسي در حال صحبت تلفني مي باشيد، با خود فکر کنيد که طرف مقابل بسيار در کار خويش غيرحرفه اي است.

تلفن وسيله قدرتمندي است. از زمان اختراع آن به وسيله گراهام بل، سال هاي زيادي ميگذرد ولي هم چنان ارزش زيادي دارد( مجددا… اگر از آن استفاده کنيد!)


 


شايد از آن تيپ افرادي باشيد که با تلفن راحت نباشيد و ترجيح دهيد حضوري با اشخاص صحبت کنيد. از شماره گرفتن و پرسيدن سؤال بدون هيچ علت منطقي بيم داشته باشيد و تلاش کنيد اين کار را به ديگران واگذار کنيد و يا اصلاً پشت تلفن موقع صحبت کردن اوضاع شرايط از دستتان خارج شود و توانايي کنترل آن را نداشته باشيد.


 


امروزه شبکه هاي ارتباطي فراواني از جمله ايميل، شبکه هاي اجتماعي( تلگرام، اينستاگرام، فيس بوک و) چت هاي آنلاين و سايت هاي مختلف براي برقراري ارتباطات گوناگون از جمله ارتباطات شغلي وجود دارد.


 


صحبت کردن با تلفن, صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي, صحبت کردن با تلفن به صورت حرفه اي

صحبت کردن با تلفن



 


اطمينان دادن بابت انتقال تماس


قبل از انتقال تماس بايد مطمئن شويم که فرد موردنظر امادگي صحبت با تماس گيرنده را دارد و يا اصلاً در اتاق يا پشت ميزش حضور دارد. بنابراين قبل از هلد کردن تماس از دسترس بودن طرف مطمئن شويد. به طورمثال در اين مواقع بگوييم، اجازه بدهيد ببينم فرد مورد نظرتون امکان صحبت کردن را دارند يانه.


 


استفاده از نام فرد تماس گيرنده موقع صحبت با تلفن


اينک مي خواهم برايتان يک ترفند خاص بگويم که حتي اگر شما بسيار معمولي هم سخن بگوييد، ولي خوش صحبت بنظر بياييد .از يک نفر از دوستانم داستان جالبي شنيديم، قصه را از سوي او بخوانيد:


 


در حين صحبت با فردي بودم او تنها در حال صحبت کردن در مورد خود بود و من تنها شنونده خوبي بودم. در آغاز صحبت او تنها يکبار خود را معرفي کرد ومن سريع اسم او را به ذهن سپردم. آنگاه در حين گفت و گو اسم او را بکار بردم در انتهاي گفت و گو او من را فردي خوش صحبت فرا خواند!!


 


بر همين اساس در زمان انتقال تماس تلاش کنيم اسم فرد تماس گيرنده را براي اين که نشان دهيم اسم او را خوب شنيده وبه ذهن سپرده ايم، بکار ببريم. به طورمثال ” متاسفم خانم يا آقاي……، فردي که ميخواهيد با او حرف بزنيد هم اينک دردسترس نيست، من مي توانم به شما از هر طريقي کمکي کنم؟


 


همان طور که قبلا مطرح گرديد تن صدا ونحوه بيان در انتقال پيام در پشت تلفن بسيار مؤثر است. حتماً شما هم برخورد داشته ايد با افرادي که با بدترين شکل ممکن وگاهي از روي خشم صحبت خويش را تمام مي کنند و تلفن را به شدت مي کوبند. روش اتمام مکالمه ما بسيار در ذهن تماس گيرنده باقي مي ماند. بنابراين در انتهاي مکالمه با لحن صميمي از تماس گيرنده بابت تماسش قدرداني مي کنيم.


 


به طور مثال:” از تماس شما متشکرم. روز خوبي داشته باشيد”.


 


صحبت کردن با تلفن, صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي, صحبت کردن با تلفن به صورت حرفه اي

آداب صحبت با تلفن



 


اصول مذاکره تلفني شامل 3 اصل ميباشد :


دانش و آگاهي نسبت به مسئله


نگرش و بينش


مهارت


 


دانش و اگاهي نسبت به مسئله


دانش ما نسبت به مذاکره تلفني خود بايد هم فني باشد هم رفتار شناسي


 


براي بالا بردن سطوح فني و دانش ما در يک مذاکره تلفني راحت ترين راه گوش دادن به راديو ميباشد ، که گوش ما کاملا به آن عادت مي نمايد.


 


نگرش و بينش


ديد و هدف گذاري ما در طول گفتگو را نگرش يا بينش مي نامند و حتي ميتوان پيش از شروع يک گفتگوي تلفني به آن پرداخت.


 


بطور مثال ميتوان به تجسم سازي و تصوير سازي اشاره کرد که ما پيش از شروع يک تلفن مي توانيم در ذهنمان شرايط را مهيا نمائيم.


 


مهارت


ديدن اموزش درست+ تمرين زياد= مهارت


پس براي به دست اوردن مهارت، مي بايست اموزش هايي را که مي بينيم با تمرين و تمرين به مهارت تبديل نمائيم.


 


صحبت کردن با تلفن, صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي, صحبت کردن با تلفن به صورت حرفه اي

آداب تلفن زدن و صحبت کردن با تلفن



 


لحن مناسب صدا


از آن جا که شخص پشت تلفن نمي تواند تصوير ما را ببيند، بنابراين نمي تواند درک درستي از احساسات، زبان بدن و حالات چهره ما داشته باشد.


 


داشتن لحني دوستانه در مکالمات تلفني يکي از فاکتورهاي داشتن مکالمه تلفني موفق هست که ميتواند اثر فوق العاده اي داشته باشد.


 


لحن دوستانه يعني به شخصِ پشتِ تلفن حسِ دوستي و ارامش بدهيم نه اين که با لحني پرخاشگرانه و عصباني صحبت کنيم.


 


خيلي مهم است که لحن صدايتان بيانگر قدرت و اعتماد به نفس باشد. هنگامي که با تلفن صحبت مي کنيد، روي صندلي تان لم ندهيد.


 


نکته:در طول مکالمه يا صاف روي صندلي بنشينيد يا بايستيد. هنگامي که در منزل هستيد، از يک دستگاه ضبط صوت براي ضبط کردن صداي مکالمه تان استفاده کنيد تا بتوانيد بشنويد که صدايتان براي افراد ديگر چطور است.


 


 


واضح و آرام صحبت کنيد 


به ويژه زماني که روي دستگاه پيامگير پيغام مي گذاريد، از عبارات شکسته، اصطلاحات خاص يا کلمه هاي عاميانه و غيرادبي استفاده نکنيد.


 


نکته:گذاشتن تلفن تماستان را با بلند ادا کردن آن براي خودتان تمرين کنيد. درست به آرامي يک اپراتور که اطلاعاتي را مي خواند.


 


تن صدا


ارام حرف زدن يا خيلي بلند حرف زدن اصلا تُن مناسبي براي حرف زدن با تلفن نيست. بهتر است که تن صداي مناسبي داشته باشيم تا فردي که در پشت تلفن هست صداي ما را واضح بشنود و يا اطرافيانِ ما چنانچه صدايمان بلند است از صداي ما اذيت نشوند.


 


آدم ها وقت صحبت کردن با تلفن بي سيم يا تلفن همراه معمولاً بلند تر از وضعيت عادي حرف مي زنند و اغلب توجه ندارند که اين رفتارشان در مکانهاي کوچک يا ساکت چه قدر براي افراد ديگر ناخوش‌آيند است.


 


صحبت کردن با تلفن, صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي, صحبت کردن با تلفن به صورت حرفه اي

صحبت کردن با تلفن به صورت حرفه اي



 


پايان مکالمه


تلفن را مؤدبانه قطع کنيد.


زماني که صحبت شما به آخر رسيد ، خيلي مؤدبانه بگوييد خدانگهدار و اجازه دهيد تا طرف مقابل تلفن را قطع کند.


 


از اداب و رسوم پيروي کنيد. بر اين اساس بايد اجازه دهيد فردي که تماس گرفته است، به مکالمه خاتمه دهد.


 


قبل از خداحافظي گوشي تلفن را قطع نکنيد حتي اگر کار به دعوا جرو بحث کشيده باشد بازهم خداحافظي کنيد و بعد گوشي را بگذاريد.


 


لبخند پيش از تلفن


قبل از آنکه طرف مقابل گوشي تلفن را بردارد و تلفن در حال زنگ خوردن است يک لبخند از ته دل( حتي اجباري) بزنيد و تا برداشتن گوشي طرف مقابل نگه داريد و معجزه رخ خواهد داد.


 


بدون آنکه اصلاً متوجه شويد، روحيه، عزت نفس ، اعتماد به نفس شما بالا مي رود با اين کار و به خوبي طرف مقابل اين نکته را ميفهمد و به آن عکس العمل نشان ميدهد.


 


شما با لبخند زدن چند نکته را در حال تلقين هستيد:من خودم را دوست دارم/ من خوشحالم/ من از شرايطم راضي هستم.


 


اين يعني چنانچه طرف مقابل بي حرمتي کرد کل روزتان خراب نميشود. اين يعني اگر خواستيد به طرف مقابل پيشنهاد فروش يا خدماتي بدهيد کاملاً مشتاق باشيد.


 


اين يعني اگر طرف مقابل خواست قيمتي دهد و وارد گفتگو شود شما اعتماد به نفس بالايي براي نشان دادن عدم تمايل داشته باشيد.

صحبت کردن با تلفن به شيوه حرفه اي ها

تلفن ,صحبت ,مي ,يا ,کنيد ,يک ,طرف مقابل ,با تلفن ,کردن با ,صحبت کردن ,تماس گيرنده

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


هیوا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. برا د ا ( Brada ) موبایل ترفند یووی دانلود | مرجع دانلود فیلم و سریال , موزیک , اپلیکیشن و... Rosalva's style آرشیو عروسک خوش آمدید به سایت اینترنت کام پرتال تیم آسان وب بهینه سازی سایت برای گوگل و موتورهای جستجو
دزدگ